Skip to main content
handen op elkaar

LEDEN
ONDERNEMEN

Je bent als zorgverlener ook ondernemer. Dat houdt in dat je je administratie op orde hebt en dat je je cliënten informeert over allerlei zaken. Maar ook dat je je netwerk opbouwt met huisarts(en) en POH-er(s) en dat je kijkt of er lokaal of regionaal activiteiten zijn waar je je kunt presenteren of bij kunt aansluiten.

Praktijksoftware

Voor het bijhouden van een cliëntendossier en de administratie van je praktijk kan bestaande software je veel ongemak uit handen nemen en mogelijkheden bieden, zoals:

  • Voldoen aan de wettelijke eisen in de gezondheidszorg voor het voeren van een cliëntendossier
  • Voldoen aan privacy- en veiligheidseisen
  • Gebruik vragenlijsten
  • Gebruik tevredenheidsonderzoek
  • Makkelijke rapportages aan verwijzers
  • Managementinformatie praktijk
  • Mogelijkheid tot verzamelen gegevens wetenschappelijk onderzoek
  • Kosten en tijd besparen

De onderstaande aanbieders hebben een specifiek pakket, waarbij het dossier is aangepast aan haptotherapie.

  • Intramed (NEN7510 en ISO27001)
  • Prosoftware (NEN7510 en ISO27001)
  • Easy Flow (NEN 7510)
  • Crossuite (onbekend)
  • InEPD (onbekend)
  • Evry (onbekend)
  • James Software (NEN 7510)
  • Medicore (ISO 27001 en NEN 7510, in het bezit van een ISAE 3402 verklaring)

Veilig gegevens uitwisselen

Voor het veilig e-mailen tussen zorgverleners en met de cliënt zijn producten beschikbaar. Een voorbeeld daarvan is ZorgMail.

Informatie cliënten

Je bent wettelijk verplicht om je cliënten over een aantal zaken te informeren: je betalingsvoorwaarden, je tarieven, je privacybeleid en de klachtenprocedure. Naast dat de wachtruimte een prettige plek moet zijn voor cliënten, kun je hier dergelijke informatie beschikbaar stellen. Ook kun je folders neerleggen. Om het je makkelijk te maken heeft de VVH folders ontwikkeld, die je in de online winkel kunt bestellen. Je kunt hier ook nog andere items bestellen, zoals boeken en onderzoeken.